Приветствую. Телик lg 65sm9010. Куплен месяца 4 назад. Появилась вертикальная рябящая полоса шириной сантиметров 10. Обсуждается вот здесь nevispalsja @ Полосы на экране телевизора вертикальные и горизонтальные Вопрос: есть ли в сервисном меню диагностика (самодиагностика)? Типа посмотреть может быть есть какие-нибудь ошибки? Ну т. е. стоит ли вообще пытаться лезть в сервисное меню? Спасибо.
Пробовал посмотреть через приложение LG ThinQ, но там телик диагностику не поддерживает.... (зато всякие стиральрные машины умеют...)
i want to know that is there any references for LG area Option codes features? to see what features is enable or disable on each codes.
i change my LG C9 country code to UK (3072 area option code) to activate 5ghz Wifi Band.now in this code HEVC Codec is disable and HEVC channels Only have audio.
is there any country code for Uk that have all features enable?
or other country codes
thanks
Последний раз редактировалось djbit 26 июл 2020, 12:23, всего редактировалось 1 раз.
but i know how to use country codes and know the ranges each country code has some features enabled and some disabled.for example the country code that i use (3072 for UK) have 5ghz wifi band enabled so i can find both 2.4 and 5 ghz band in my tv but in this code, HEVC Codec is disabled so i cant use HEVC channels that tv tuner found.i want a code that all features or at least this 2 feature become enable on it
and i want to know is there any reference for LG country codes to see their features and restrictions instead of try all of them one by one?
Прочитал на 4пда в комментах, что если проверять через сервис меню время наработки тв - снимут с гарантии. Может это быть правдой? И если да - как они вообще проверят, что я в это меню заходил?